پیش‌بینی صدور ضمانت‌نامه  ۸ هزار میلیارد ریالی برای صنایع کوچک در سال 1403  

مدیرعامل صندوق حمایت از سرمایه گذاری صنایع کوچک با بیان اینکه در سال گذشته ۴۷۹۰ میلیارد ریال ضمانت نامه صادر شده بود، اظهار کرد: براین اساس پیش بینی می‌شود این رقم در سال 1403 با رشد ۱۰۰ درصدی به ۸ هزار میلیارد ریال برسد.

محمدحسین مقیسه، مدیرعامل صندوق حمایت از سرمایه گذاری صنایع کوچک در گفتگویی اظهار کرد: صندوق در سال ۱۳۸۳ با ۵۰ میلیارد تومان سرمایه شروع به کار کرد و نخستین افزایش سرمایه آن در سال ۱۳۹۰ رخ داد و از محل منابع مختلف به ویژه از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه طی سال های گذشته، میزان سرمایه صندوق افزایش یافت و هم اکنون به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر افزایش سرمایه صندوق، اوراقی دریافت شده است که البته هنوز وارد مرحله ثبت نشده‌اند، اظهار کرد: به هر حال با جمع اوراق و پرداخت نقدی سرمایه صندوق ۶۰۰ میلیارد تومان است.

مقیسه اظهار کرد: طبق آخرین آمارهای مربوط به صدور ضمانت نامه، از ابتدای تأسیس صندوق -سال ۱۳۳- تا تیرماه امسال، ۲۸۶۶ ضمانت نامه صادر شده که مبلغ این ضمانت نامه‌ها نزدیک به ۲.۵ همت بوده است.

وی تصریح کرد: در این میان نکته مهم‌تر آن است که عملکرد صندوق در بخش اهلیت سنجی و اعتبار متقاضیان مناسب بوده زیرا طبق آمار، ضریب خسارت صندوق نیز از ۱۲ درصد به یک درصد کاهش یافت و ضریب خسارت خالص صندوق نیز در ۵ سال اخیر کمتر از یک درصد شده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از سرمایه گذاری صنایع کوچک ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تا ۲۳ مردادماه رشد ۱۳۰ درصدی در صدور ضمانت نامه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته‌ایم که پیش بینی می‌شود امسال صدور ضمانت نامه با رشد ۱۰۰ درصدی به ۸ هزار میلیارد ریال برسد.

وی افزود: در سال 1402 در حدود ۴۷۹۰ میلیارد ریال ضمانت نامه صادر شده بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ معادل ۱,۶۰۳ میلیارد ریال بود.

براین اساس هم اکنون بالغ بر ۹۰ هزار واحد صنعتی کوچک در ایران وجود دارد که طبق برآوردها بین ۷۰ تا ۸۰ درصد این واحدها فعال و نیمه فعال هستند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود